JOURNAL

Breakfest

Siła Coriolisa


Germany, Berlin. © jarek łukaszewicz

Germany, Berlin. © jarek łukaszewicz

Germany, Berlin. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 & 60x60 cm

Siła Coriolisa – rozwiązanie zadania ze zbioru „Gdybyty”
Na piasku leży ryba, wszystko słyszy pomiędzy, słyszy kiedy piasek nie skrzypi, martwa ryba słuch ma tak zestrojony, że nic dudni w nieskończoność – przesypuje się toto pomiędzy wszechświatami – tam też na piasku leży ryba, słyszy ten pisk, miota się, bije głową w ścianę, siada, czyta bajkę, oddycha głęboko.
...

Jak napisać rozdzierający wiersz o śmierci?

Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz
Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz

Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz
Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz

Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 60x60 cm

Jak napisać rozdzierający wiersz o śmierci?

W reperkusji (lub jaskini), jakim
ś cudem znaczeniowego perpetuum mobile rozpędzała się biegłość składania synekdoch w wielofunkcyjne origami (tu dygresja, no bo jakże napisa rozdzierajcy wiersz o mierci skoro cyzelowanie metaform pod tlenkiem miedzi przenosi autysprytnie punkt wrzenia i beznadziejnie zasnuwa horyzont dowiadczenia pozasemantycznego). Przedstawienia swięc na tyle skuteczne, e dowiadczenie kodyfikuje wewnątrz systemu, dokarmia ono, to doświadczenie, głodne znacze mechanizmy matrycowe (n'est-ce pas?). Mordoklejka mozartowskiego requiem, lub hekafilozoficzy czternasty kwartet Szostakowicza mogą bezmaterią swą skleić bramę, most, przesmyk, lub coś (chyba najblisze mogłoby by tpnicie ciszy wplecione w pizzicato „Libera me domine” Gabriel Faure — Statskapelle Dresden, dir. Sir Colin Davies — ETERNA 729079 — STEREO), np. eksplikująca się samoistnie szympansica tulca do siebie nag i zimn lalk ze sklepu na stacji benzynowej w wielogodzinnym transie wahadłowego przywracania. Z drugiej strony, nakręceni (naznaczeni?) pomidzysemantycznym tyknięciem, dajmy na to córki/syna wkręconej/ego w tylny most rozhisteryzowanej ciężarwki usiłujemy wspiera odczuwany niewtpliwie tępy bl z pomocą wtpliwego poznawczo współczucia. Jak wic napisa rozdzierajcy wiersz o mierci, drogie ego? No i kto/co jest dla nas (brudną?) lalką ze sklepu na stacji benzynowej, jeśli, dajmy na to, jesteśmy szympansami? A zatem: prawda, czy życzenie?
...

Zamieć

Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz


Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90 x 60 cm

Zamieć
Redukcjozygenne takie postawienie rki dobrze citej na blat sarkofagu [tu: umysł pstrzy bytem, czy te nieistnieniem, a moe kwitem tu przed wypełnieniem]. Do rki bior dło [zastrzegajc, e jej istnienie wzięło wet od bytu (to dziki brzytwie co co odciąć chciała ale popaprała)]. A tam paznokcie niby karminowe muszki w blasku piercionka, dło tłuciutka biała, deklaracja ciała [tu: marmur paryjski]. Przed oczami trzymajc dło strojon w kamie jak hamlet prost krc w błazenad pyta, kto si kurwa waył ten manipulator wystawi mnie i muszkom na głupi pomyłk? A do skrtu kiszek broni bdzie dzieła pamięć tej przyszłoci, która wiąże krawat – manus manum lavat (manus manum lavat).
...