JOURNAL

Poland

Zebra

Poland, Katowice © jarek łukaszewicz

Poland, Katowice. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 cm

Zebra
...

Flash and Soul

Poland: Kielce © jarek łukaszewicz
Poland: Kielce © jarek łukaszewicz

Poland: Kielce © jarek łukaszewicz

Poland: Kielce © jarek łukaszewicz
Poland: Kielce © jarek łukaszewicz

Poland: Kielce © jarek łukaszewicz

Poland: Kielce. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 60x60 & 90x60 cm

Flash and Soul

...

Day and Night

Poland, Zagórze Śląskie © jarek łukaszewicz
Poland, Zagórze Śląskie © jarek łukaszewicz

Poland, Zagórze Śląskie © jarek łukaszewicz
Poland, Zagórze Śląskie © jarek łukaszewicz

Poland, Zagórze Śląskie © jarek łukaszewicz
Poland, Zagórze Śląskie © jarek łukaszewicz

Poland, Zagórze Śląskie © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 & 60x60 cm

Day and Night
...

Never ask

Poland, Tochołów © jarek łukaszewicz
Poland, Tochołów © jarek łukaszewicz

Poland, Tochołów © jarek łukaszewicz
Poland, Tochołów © jarek łukaszewicz

Poland, Tochołów © jarek łukaszewicz
Poland, Tochołów © jarek łukaszewicz

Poland, Tochołów. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 & 60x60 cm

Never ask
...

Tajemnicza redundancja

Poland, Katowice © jarek łukaszewicz

Poland, Katowice. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 cm

Tajemnicza redundancja
„Obracając naleśnik pamiętać należy o obrotach ziemi” powiedział z amfilady do zebranych tłumów, potem podniósł ręce i szperając w niebiosach zdjął Arnolfiniemu majtki, oblał ją rumieńcem i zmieniwszy jej zapach w cięższy od powietrza zdawał się te majtki zakładać na głowę wszystkim zgromadzonym. Arnolfini w fotelu nie udawał greka, spieszył się z wyznawaniem – tym razem jest tylko smutnym podgeometrą – odczuwa, że skonstruuje cyrkiel z pryzmatu, oka i ważki. „Gdybym był w szlafroku widziałbym Amerykę” pomyślał za Kopernika i wyznawał dalej planując pokutę.
...

007


Poland, Katowice. © jarek łukaszewicz
Poland, Katowice. © jarek łukaszewicz

Poland, Katowice. © jarek łukaszewicz

Poland, Katowice. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 60x60 cm

007


...

Reorbitacja

lukaszewicz-4611__07204_024-in
lukaszewicz-3872__07204_015

lukaszewicz-3886__05992_012-in
lukaszewicz-3887__05992_032

Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 & 60x60 cm

Reorbitacja

Odwieczna szachistka zalotnie roszuje wodami i hasa dalej jaskółek co deszczu nie czyni, niepewny czy bierki tym razem wyhaczy ogonem, czy następnym zawrotem od pasa Kuipera daleko i dawno, że oko z tęsknoty bieleje, choć: i płynie, gdzie czerwonych kwiatów koralowe atole* niechętne, i przeskok niewielki jak kwantowa pożyczka zwrócona krok wcześniej superdawnym rozbłyskiem w afekcie perłowej, ponętnej, liliowej lamówki wśród purpury olbrzymów – choć krok w krok mrok i czarnych pól na przemiał z białymi za chwilkę, chwileczkę; biorę tę biereczkę.

(*)Konstantin Biebl
...

Nowy surdut


Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz

Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz
Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz

Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz
Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz

Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 60x60 cm

Nowy surdut
...

Jednooki kalafior

Poland, Łucznica. © jarek łukaszewicz
Poland, Łucznica. © jarek łukaszewicz

Poland, Łucznica. © jarek łukaszewicz
Poland, Łucznica. © jarek łukaszewicz

Poland, Łucznica. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 cm

Jednooki kalafior

Mucha zrodzona z niczego doros
ła w paczce z witrynką pod kloszem kartonu z adresem pomiędzy półką na sześcian klasyki a miejscem na kulę z makietą. Zmarła na zamówienie od braku wiary we wszechrzecz i wszechwiedzącą kontrolę frachtu brutto pozostawiając ślady po próbach na kartce od Dobrodzieja z ogromnym napisem IKEA sklejonej z frontem (łac. os frontale). "Ustaw na lewoburciu, musi się fotel dla pliszki zmieścić naprzeciw bulaja". "Musi się fotel dla pliszki zmieścić naprzeciw bulaja". "Czymże to żyło" zapytał mnie kiedyś złowrogi w cylindrze botanik nad źródłem się pochylając "przed opadnięciem wód?"
...

Yeti, czyli rzecz o autopsji, Szostakowiczu i twierdzeniu Stone'a-Weierstrassa

Poland, Tyniec. © jarek łukaszewicz

Poland, Tyniec. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90 x 60 cm

Yeti, czyli rzecz
o autopsji, Szostakowiczu
i twierdzeniu Stone'a-Weierstrassa

Przebudziwszy si
ze snu, przez przypadek, dło, lub przeczucie wraca się na chwilkę: wiatło jeszcze mikkie, jest przestrzeń i temat. Oboje słuchając w wewntrznej przestrzeni lustrują teozofa – falowego korpuskulanta. A może nawet i tego się nie widzi. Powiedzmy sobie otwarcie — schodzi się ju ze sceny, ale jest i plus, bo posypi si kwiaty, pochylą si dekolty — i gdyby tylko señoras & señoritas nie nosiły na pogrzeby długich sukni, byłby jeszcze liczny grupowy upskirt. W nanoantrakcie wyciera się t kropl potu, ktra byłaby skapnęła midzy łopatki podobnie spocone gdyby nie natychmiastowa reakcja układu przywspółczulnego. Potem się mówi, ale to ñeme mówienie, bo z Saturna lub któregoś z półksiężyców.

Niby,
e katakumby albo klatka schodowa, ciało bezwładnie nagie i cienie opartych na nim rk przestrzelone w zarys wnki imituj nieskoczoność. Ukwiały i koralowce nie przestrzeone o naszej obecnoci, złapane na prbie generalnej. I długie leniwe milczenie w dwa pitra wapiennych konstrukcji. Inkrustowana podwodnym zawilcem droga przez korytarz, oceanarium, z ktrego gdzieñegdzie jeszcze uchodzi powietrze w przewity. I sufit, a nad nim drugi taki sam.
...

Zamieć

Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz


Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90 x 60 cm

Zamieć
Redukcjozygenne takie postawienie rki dobrze citej na blat sarkofagu [tu: umysł pstrzy bytem, czy te nieistnieniem, a moe kwitem tu przed wypełnieniem]. Do rki bior dło [zastrzegajc, e jej istnienie wzięło wet od bytu (to dziki brzytwie co co odciąć chciała ale popaprała)]. A tam paznokcie niby karminowe muszki w blasku piercionka, dło tłuciutka biała, deklaracja ciała [tu: marmur paryjski]. Przed oczami trzymajc dło strojon w kamie jak hamlet prost krc w błazenad pyta, kto si kurwa waył ten manipulator wystawi mnie i muszkom na głupi pomyłk? A do skrtu kiszek broni bdzie dzieła pamięć tej przyszłoci, która wiąże krawat – manus manum lavat (manus manum lavat).
...

New Haven - Baltimore - Port Orange

Poland, Blanki. © jarek łukaszewicz
Poland, Blanki. © jarek łukaszewicz
Poland, Blanki. © jarek łukaszewicz

Poland, Blanki. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 60x60 cm

New Haven -
Baltimore -
Port Orange

Ciągnęłam cię Pick-upem po wschodnim wybrzeżu, drogą do Everglades. Żółte Corvetty, jedna po drugiej, coraz jaśniejsze, coraz szybsze, mijały nas, gdy pokazywałam Ci kolejne motele: tu z tym, tu z tamtym, z tą nigdy. Wybrałaś rozgrzany do białości budynek z napisem "The Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints". Pusto było. Żółte kwiaty otwarły już mieszki nasienne i kichałaś mi w pupę przez cały stosunek. Leż. Nie ruszaj się. To ja będę musiała odwiedzać to miejsce. Pamiętać z kim nigdy. Kto szedł po kamieniach ostrożnie stawia stopy. Szuka morza.
...

na kredo

Poland, Kraków. © jarek łukaszewicz

Poland, Kraków. © jarek łukaszewicz
Poland, Kraków. © jarek łukaszewicz

Poland, Kraków. © jarek łukaszewicz
Poland, Kraków. © jarek łukaszewicz

Kronos Quartet – Poland, Kraków. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 60x60 cm

na kredo

Ło-Ło i Rybka chowają się do piwnicy, wchodzą Panowie Od Tych Spraw jakości standardowej. Wprowadzony na uwięzi Ręka Noga Mózg na Ścianie stroi jeszcze fortepian, ale może to być efekt knebla. Po chwili gaśnie światło, Następuje tratata, nie za długo, nie za krótko lecz w sam raz. Wychodzą. Ręka Noga Mózg na Ścianie oraz wiekuista cisza czekają kilka minut. Ło-Ło! Rybka! Ło-Ło i Rybka! — wołają. A potem się wspomina: "Ta dziewczyna czasem jest dobra i bliska. Powiadam wam, warto mieć łeb konia, bo ona to lubi, i kiedy krwawi, i kiedy znieważa". Oto widzicie, że nie byliście w stanie mnie ocalić, bo stało się tak, że zdumienie jest fajniejsze, ale nie składajcie broni, bo broń też jest fajna.
...

nie, melatonina

Poland, Poznań. © jarek łukaszewicz
Poland, Poznań. © jarek łukaszewicz

Poland, Poznań. © jarek łukaszewicz
Poland, Poznań. © jarek łukaszewicz

Poland, Poznań. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 60x60 cm

nie, melatonina

Wieczór podszed
ł serwatką. płaszcz narzucił Winniczek i żegnając się z matką nadstawił policzek. N-krotnie sprawdził klamkę, dwie dychy wziął z kredensu nie obiecując nikomu arcydzieła suspensu. Inwokację strzeliwszy: „Idę kurwa na piwo”, cicho zbiegł od lamperii odbijając cień rzeczy. Z głośnika w beemwicy wysłuchał o dziwo echo Kochanowskiego, przecież nie zaprzeczy – kościół Cię nie ogarnie, wszędy pełno Ciebie – kaszlnął, kichnął, zasmarkał, otarł oko kaprawe, o łzie pomyślał, że słona, że go w krzyżu jebie. Chciał dodać, że nie bardzo, ale mu się nie chciało. HUJ na sklepie pisało, wtedy mu odjebało. Zamiast "W DUPE POLICJI" – C dopisał koślawe, potem "KOCHAM CECYLIĘ" i znów klamkę pomacał, jak gdyby w obawie.
...

Szkoła krajobrazu

Poland, Warszawa. © jarek łukaszewicz
Poland, Warszawa. © jarek łukaszewicz

Poland, Warszawa. © jarek łukaszewicz
Poland, Warszawa. © jarek łukaszewicz

Poland, Warszawa. © jarek łukaszewicz









Szkoła krajobrazu

Czy to cud czy nie, ale zawsze tragedia, cho
ćby rodzinna. Ojciec Klemens Adamski ułożył się na boku, prześcieradłem spętał sobie stopy, a przeliczał pod powiekami. Rano ułoży stuły jedna przy drugiej, wpierw lucernę, potem maki, a w końcu i jęczmień. "Ten ogarek ziemi trzeba będzie kiedyś oddać diabłu" – szeptała wyniośle jakaś ciotka Kryśka. Prześcieradło, teraz w pozycji embrionalnej, wypierze gosposia.

Poland, Warszawa. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 & 60x60 cm
...

Master Yoga

Poland, Wrocław. © jarek łukaszewicz

Poland, Wrocław. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 cm

Master Yoga

Przywodziciel snu, prostownik stanu, zwieracz wyrazowy g
łowy – Master Yoga nieważkości – wychodzi po drabinie z wnętrza ziemi prosto pod nadjeżdżający Toyota Corp. Milczy jeszcze chwilę, stawia małe kroki. Nikt albo selenonauta. W drodze mogą się zdarzyć inne drogi powiada się kobietom, które przedwcześnie zmarły. Tuż po sekcji, kiedy schną jeszcze narzędzia, słowa te rozpisują się po ścianach świątyń i wzywam Cię na świadka, człowieku, który czekasz pod ziemią, że wszystkie mięśnie są nienaruszone i mogą dalej pełnić swoje obrzydliwe funkcje.
...

Roswell, New Mexico 88201

Poland, Antolka. © jarek łukaszewicz

Poland, Antolka. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 cm

Roswell,
New Mexico 88201

W zwartych szeregach wiatraków, przy stanowej twenty five, cisza. "Fucking carburettor" powiedzia
ł, pojechał. A po co tu stoją? A furczenie, mielenie gdzie? Mów kurcze, szybko, Oh God, kto wyżera te rzędy kukurydz? jeśli tu jest tylko jeden home i śpią. All you need is love? że ja tu przerwaną drogę opowiadać się szykuję, gdy czekam, Oh God, na fucking carburettor. Otworzyła mi piękny rudzielec. Odczułam te moje otwory. Wszędzie są. Wszędzie za mną łażą. Po coś im jestem potrzebna.
...

Jedwabny szlak

Poland, Katowice. © jarek łukaszewicz

Poland, Katowice. © jarek łukaszewicz
Poland, Katowice. © jarek łukaszewicz

Poland, Katowice. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 & 60x60 cm

Jedwabny szlak

„Zdarta skóra na udach. Dając się prowadzić jak owca rozprasza zapach sumienia"

Bardzo young pan Mi. Na po
łudnie od Yancy cyprysy zagłuszają występ wiatru, a on, w rewanżu, zabiera kapelusze. Żagle kołyszą rzeką jak Bóg przykazał. Biegnie nitką jin, tańcząca żmija, przez pole ryżowe, albo to kręgosłup tygrysa. Wykręca Ziemi knykcie Pan Mi gdy czyta Renmin Ribao nad trzema i pół miliona identycznych śniadań, chyba, że cały nakład wykupuje armia. Wędrowałem kiedyś tym wzniesieniem z kobietą o długim imieniu i nazwisku Wu. Mówiłem: Wu, oddaj mi wczorajszy sen. Mówiłem: Wu, pokaż mi otwarte usta. A Wu pokazywała dłonią milion ludzi w dolinie i mówiła: Wejt a minit. Aj dont anterstent yu. łi wil bi in e siti for tu zejs. Pan Mi pokazuje mi zwiniętą już gazetą rzekę i mówi pięknym kantońskim: patrz pierdolony białasie, połowa prania tonie tu wraz z zakochanymi.

...

Mitochondria

Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz
Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz

Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz
Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz
Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz

Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 60x60 cm

Mitochondria

Nanity musz
ą słyszeć jak zapiszczy mała kometa, lub stęknie pozorne uwolnienie supernowej. Bo gdyby nie, człowiek rozpuszczalny byłby w wodzie. A nie jest. Człowiek mówi na przykład, do człowieka, że są słowa, których lęka się wypowiadać, chyba że żartem. I wtedy ten człowiek wie o czym się milczy i to też jest dowód, że nanity tę falę grawitacyjną, która się tu nosi, widzą. A skoro już o tym mowa, sąsiadka, aktualnie nauczycielka, przyniosła obraz, wielki jak okno i od dwóch tygodni nie wychodzi z mieszkania, wrzuca mi na balkon karteczki, na których nic nie ma.
...

Koloratura

Poland, Blanki. © jarek łukaszewicz
Poland, Blanki. © jarek łukaszewicz

Poland, Blanki. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 60x60 cm

Koloratura

Śniło mi się że jestem Odpływem i czytam książkę w odcinkach, którą pisze Przypływ. "Ilu obcych może zasiedlać jednego autochtona" pisze Przypływ w odcinku drugim, "...ilu ich czeka na mnie na skałach, na które rzuciłem ich w odcinku pierwszym, a ilu z nich opuściło już ciało obcego swego i wdziało autochtona, nie czeka już przypływu, odpływu czeka, czytelnika mojego".
...

Logout

Poland, Poznań. © jarek łukaszewicz
Poland, Poznań. © jarek łukaszewicz

Poland, Poznań. © jarek łukaszewicz

Poland, Poznań. © jarek łukaszewicz











Logout


Dzieci stąd wynoszą w futerałach – powiedziała wskazując na filharmonię – mieszkam tu niedaleko, w tej kamienicy z oknami, przecież wszystko widzę. Potem kuca nad kratką, sika w podziemia i trzepocząc rzęsami chwyta mnie za obie dłonie, "otrząśnij się" mówi i taka ciemność przyszła nad miasto, taki chłód owinął wieżowce, że rozproszeni mieszkańcy wyglądali jak gdyby szli do pracy i z pracy wracali jednocześnie. Różne sobie rzeczy myślałem gdy ciągnęła mnie za rękaw. Uśmiechnęła się tymczasem, podniosła spódnicę i pokazując pończochy podskoczyła radośnie, "niech się nie boi, niech płynie" dodała. Na Wyspie Południowej było podobnie. Ptaki przywiewało zawsze z północy, siadały na klifie, tęsknie patrzyły w ocean, a pod klifem żółwie składały jaja. Kiedy znudził się ptakom horyzont, passodoble wzlotów i nurkowań (bo przecież jest prolog, jest dialog i jest logout) wyłączał z gry tysiące nanorobotów jeszcze przed bryzą. I wtedy (tramwaj, albo druga Mahlera, bo już nie pamiętam) coś we mnie wstąpiło. Wynoszą w futerałach – wskazała filharmonię – ja tu blisko mieszkam i czasem aż u mnie słychać jak kwilą, zagłuszają transpondery GSM.
Poland, Poznań. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 cm
...

Vivaldi

Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz
Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz

Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz
Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz

Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 60x60 cm

Vivaldi

A wszystko przez klawesyn. Pi
ękną jak klawesyn trumnę nieśli jezdnią przez miasteczko i "Cztery pory roku" wyskoczyły niczym Jacek z pudełka tym swoim burdonowym brum brum brum. Wtedy głupi semafor zatrzymał kondukt, który teraz w miejscu maszerując i nucił, i łkał, więc nie szło tego pomimo obejść lub chociażby nie przemyśleć. Co może myśleć sekretariat zjeżdżając windą w podziemie garażu przez kolejne warstwy cmentarza, lub na przykład taki dyrektoriat, gdy wspak odlatuje, aby porozłazić się po przynależnych piętrach. Nic nie myśli, brum brum brum słucha. Taka to melodia.
...

Iliada

Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz

Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz
Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz

Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz
Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz
Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz

Poland. Łódź. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 & 60x60 cm

Iliada
Chodźmy kupić jakieś wesołe bra – powiedziała i wziąwszy się za ręce uciekliśmy z dzielnicy wyrazów dźwiękoprześladowczych. Indianie trzymaj si razem, bo razem si trzymaj, my trzymamy si osobno, bo osobno si trzymamy, ale to wcale nie jest miodzio – dodała – wesołe bra powinny tu wszędzie powiewać niczym sztandary łodzi płynących, a także tych łodzi w remoncie. To prawda – odrzekłem i wydawało mi się, że przez chwilę słyszę jakiś łopot, ale to tylko Ksawery zrywał staniki reklam.
...

Ta etiuda

Poland, Kraków. © jarek łukaszewicz
Poland, Kraków. © jarek łukaszewicz

Poland, Kraków. © jarek łukaszewicz
Poland, Kraków. © jarek łukaszewicz

Poland, Kraków. © jarek łukaszewicz
Poland, Kraków. © jarek łukaszewicz

Poland, Kraków. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 cm & 60x60 cm

Ta etiuda

U mnie na bloku, nieznany artysta namalowa
ł karminowe "Wiola pokaż pierożka". Potem ktoś w sklepie, wskazując na śliczne takie coś czarne kręcone wysokie powiedział: To Wiola jest, pianistka. Powiedzcie mi, jak można dać Wiola pianistce? No jak? Znudzona otworzyła torebkę z jakimś nagim zdjęciem i huśtała sukienką jak gdyby delikatnym tańcem bioder asekurowała pływy morskie. Milczałem, ale z każdym niezadanym pytaniem ta etiuda stawała się coraz bardziej rewolucyjna.

...

Happy!

Germany, Berlin. © jarek łukaszewicz
Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz

Germany, Berlin. © jarek łukaszewicz
Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz

Germany, Berlin & Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 60x60 cm

Happy

Po
łożył się na deskach, by płakać i wzmocniony echem pustej sali poczuł się nagle bardzo duży. Patrzyłam na puste krzesła, wentylator suflera odwiewał mi sukienkę – na próbę przychodzą tylko najbliżsi. "Najbliżsi przychodzą tylko na próbę" sprostował sufler. Gdy wracałam metrem, czarnoskóry „Winnie-the-Pooh” i bladolica tajka „Przeminęło z wiatrem” opierali się o siebie plecami, zapachniało arbuzem. Ich aureola jeszcze nie opadła na prześcieradło, dłonie jeszcze wymieniają się kciukiem.
...

Ojcze nasz

Poland, Sopot. © jarek łukaszewicz
Poland, Sopot. © jarek łukaszewicz

Poland, Sopot. © jarek łukaszewicz
Poland, Sopot. © jarek łukaszewicz

Poland, Sopot. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 cm & 60x60 cm

Ojcze nasz

W rzeczywisto
ści wyglądało to tak: do ojca podszedł mężczyzna i powiedział: pan umarł, proszę odłożyć następujące przedmioty: kapelusz, spinki od żony, sznurówki i powtarzać za mną: dłonie nie moje, stopy nie moje, ręce nie moje, nogi nie moje, ciało nie moje, nie moje sny. Matka słuchała chwilę potrząsając moją ręką i powtarzała: ojcze nasz któryś jest w niebie: święć się imię twoje, przyjdź królestwo twoje, proszę zostawić mi następujące przedmioty: kapelusz, spinki od Anny, listy ode mnie i ją. Podszedł do mnie mężczyzna i powiedział: nie. W rzeczywistości wyglądało to tak: nie.
...

Prezenty

Poland, Wolbrom. © jarek łukaszewicz

Poland, Wolbrom. © jarek łukaszewicz
Poland, Wolbrom. © jarek łukaszewicz
Poland, Wolbrom. © jarek łukaszewicz

Poland, Wolbrom. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 60x60 cm

Prezenty

Babcia wrzuca tego w
ęgla tyle, że powinno się palić kiedy wrócimy tu z gwiazd. Na tę gwiazdkę przybędzie Stanisław „Stefi” Adamski z Detroit. Sprawdzi pomarszczony batyst i położy się na kozetce. „Bo masz zimne ręce Sztefi” odpowie babcia, a ja, siedząc przy wiadrze na popiół, będę bawić się mosiężnym pogrzebaczem. Pewnie odpowie za wszystko, kiedy przez haczyk będę przesypywać miał, miała, mieli.
...

I'll be back

Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz

Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 60x60 cm

I'll be back
...

One future might be an illusion

Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz


Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz
Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz
Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz

Poland, Kielce. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 & 60x60 cm

One future might be an illusion
...

Basso Continuo

Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz

Poland, Łódź. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 90x60 cm

Basso continuo

„S
łuchaj stary, strasznie j kochałem”, zapachniało Cybulskim i bardzo szybką wódk, wic si zgadzam, niemiało licz na klasyczny survival, ale niech tam reserved sentimental te może mieć ociupinkę uroku, troch tskni za starymi filmami. Ma dwie wiadomoci, ta dobra? Od wczoraj j dupczy, odetchnąłem że bdzie lirycznie, za szekspirem nie przepadam. Potem „Beds are burning” i opowiedział który z kwartetu flecistów mógłby dmuchać te strzałki z kurrar ("to byłby pikny koncert, ale nikt nie kultywuje tradycji Czołgosza"). Trzy dni potem weszła, ju płakał i taczył, troch z nami wypiła „this is not a love song”. Dwa razy w yciu widziałem co takiego – wsadziła go w taksówk z Warszawy do Krakowa, pozbierała fiszki, "a płyt nie zostawił?" Śniła mi si raz tylko, jakie dwa lata temu gdy pojąłem, e sytuacja dojrzała do przemyśleń.
...

Henryk Bereza 1926 – 2012

Poland, Warszawa. © jarek łukaszewicz

Poland, Warszawa. © jarek łukaszewicz
Pigment print on barite paper 60 x 60 cm

Henryk Bereza
...